“ÐÑг бол манлайл ÑÑвÑл дага, үгүй бол замаа тавьж өг†/Тед Турнер/
Байгууллагын хувьд хүрÑÑ… газар, Ñвах зам маань тодорхой байх Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй байна. Яагаад гÑвÑл лидер буюу манлайлагч гÑдÑг нь зөвхөн удирдлагын хамгийн дÑÑд түвшинд байдаг ганц хүний тухай Ñрьж байгаа ойлголт биш юм.
Лидер нийгмийн аль ч Ñ…ÑÑÑгт байдаг.Байгууллагын аль ч түвшинд байдаг. Хот, Ñуурин, жижиг Ñум, баг хаана ч гÑÑÑн манлайлагч байдаг.Манлайлагч гÑдÑг нь албан Ñ‘Ñоор удирдах ÑÑ‚Ð°Ñ‚ÑƒÑ Ð°Ð²Ñан хүн ч байж болно, аваагүй ч Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ð±Ð°Ð¹Ð¶ болно. Гагцхүү Ñ‚Ñд бүхний манлайд л Ñвж байдаг.ТÑд буÑдын хараагүйн түрүүлж хардаг.ТÑд буÑдынхаа урагшлах замыг заÑч байдаг.Тийм ÑƒÑ‡Ñ€Ð°Ð°Ñ Ñ‚Ñд буÑдын хүндÑтгÑлийг хүлÑÑÑÑн хамгийн нөлөө бүхий Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ð±Ð°Ð¹Ð´Ð°Ð³. Манлайлагч буюу лидер бол албан тушаал биш, ÑÐ½Ñ Ð±Ð¾Ð» Ð±Ð°Ñ Ð³ÐµÐ½Ð¸Ð¹Ð½ аÑуудал биш юм байна.ТÑгÑÑд ÑÐ½Ñ Ñ‡Ð¸Ð½ÑŒ юу гÑÑÑн үг вÑ?ÐÐ½Ñ Ð±Ð¾Ð» ур чадвар.ÐÐ½Ñ ÑƒÑ€ чадвар нь бизнеÑийн топ менежерүүдÑд ч Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй, ÑƒÐ»Ñ Ñ‚Ó©Ñ€Ð¸Ð¹Ð½ удирдагч нарт ч Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй, үйлдвÑрлÑл, үйлчилгÑÑний Ñ‚Ñргүүн шугамд ажиллаж байгаа ÑгÑл жирийн ажилчинд ч Ñ…ÑÑ€Ñг болдог тийм л ур чадваруудын нÑгдÑл.ÐÐ½Ñ ÑƒÑ€ чадварыг ÑзÑмшÑÑн хүн Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó© хамгийн өндөр амжилтад хүрÑÑ…ÑÑÑ Ð³Ð°Ð´Ð½Ð° байгууллагыг ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ò¯Ðµ шатанд гаргаж ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ñ…Ð°Ð½Ð´Ð»Ð°Ð³Ñ‹Ð³ төлөвшүүлж байдаг.
ÐÐ½Ñ Ð±Ò¯Ð³Ð´Ð¸Ð¹Ð½ гол Ñ…Ð¾Ð»Ð±Ð¾Ð¾Ñ Ð½ÑŒ байгууллагын Ñоёлын төлөвшил Ñанаачлагатай манлайлалын үр дүнг илүү үр дүнтÑй төлөвших бөгөөд төлөвшÑөн Ñоёл байгууллагыг зорилго зорилт Ñтратегийг Ñ…ÑÑ€ÑгжүүлÑÑ…Ñд Ñуурь хүчин зүйл болно. Ó¨Ó©Ñ€Ó©Ó©Ñ€ Ñ…ÑлбÑл байгууллагын хөгжлийн түвшин Ð±Ð°Ñ Ð±Ð°Ð¹Ð³ÑƒÑƒÐ»Ð»Ð°Ð³Ñ‹Ð½ Ñоёлын төлөвшилтÑй хамааралтай байдаг.
МÐÐЛÐЙЛÐГЧ – ХОЛБОРТОГЛОГЧ
МÑдÑÑж, хүн бүр өөрийн үнÑÑ‚ зүйлийн ÑиÑтем, үзÑл бодол, итгÑл үнÑмшил, Ñоёл, зорилго, мөрөөдөл зÑргÑÑÑ€ Ñлгарна.Хүн бүр нÑг ертөнц гÑж ч Ñрьдаг.Байгууллагын гишүүн бүрийг нÑгтгÑÑ… гÑдÑг амаргүй ажил болохыг Ñдаж нÑг хүн удирдаж үзÑÑн Ñ…Ñн нÑгÑн Ñайн тайлбарлаад өгнө. Юуны төлөө нÑгтгÑÑ… Ð²Ñ Ð³ÑдÑг аÑуулт ургаж гарна. Байгууллагын удирдлага Ñтратеги зорилт, төлөвлөгөө хөтөлбөр боловÑрууллаа. Түүнийг нь алба нÑгжүүд хүлÑÑж авлаа. Бүгд л даалгаварыг Ñайн биелүүлÑхийн төлөө чармайн ажилÑан боловч бодит дүн нь удирдлагын төÑөөлÑөн үр дүнд хүрÑÑнгүй. Йим аÑуудал Ñар тутам, улирал тутам байнга л гардаг. Ийм дүр зургийг өөрийн байгууллагадаа давтагдахгүйн төлөөудирдагч идÑвхитÑй холбон тоглогч малайлагч байх шаардлагатай болно. Үүнийг миний манлайлал ба байгууллагын Ñоёл ÑÑдÑвт ажлын хүрÑÑнд Ñудалгаа ажиглалтанд тулгуурлан аÑуудал дÑвшүүлж байна.
STRATEGIC COMMUNICATION БРӨДӨӨХ ҮЙЛ ЯВЦ
Коммуникешн гÑдÑг үгийг Ñ…ÑлмÑгц магадгүй бидÑнд хамгийн түрүүнд Ñрилцаж буй Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ñ…Ð°Ñ€Ð°Ð³Ð´Ð°Ð½Ð°. Бидний дамжуулж буй бүхий л мÑдÑÑний 90 хувь нь үгÑÑÑ€ илÑрхийлÑгдÑхгүй, биеийн хөдөлгөөн, дууны өнгө, нүүрний хувирал, орчин нөхцөл зÑÑ€Ñг “үл үзÑгдÑх†Ñувгаар дамжина. Ярьж буй зүйл маань миний дамжуулж буй мÑдÑÑллийн дөнгөж 10 хувь нь байдаг аж. Ðайдвартай нуувчинд Ñуучихаад, радио холбоогоор зоригтой байж дайÑнаа хурдан уÑÑ‚Ð³Ð°Ñ Ð³Ñж ухуулан Ñуугаа генералтай ижил манлайлагчид олонтаа тохиолддог.ÐÑгÑнт Ñ‚Ñргүүнд шугамд, манлайд нь Ñваагүй генералын үг итгÑл үнÑмшил төрүүлÑÑ… нь юу бол. Манлайлагч байгууллагын Ñтратегийн зорилго, зорилтыг нийт ажилтнуудад түгÑÑн, нÑгдÑÑн ойголтыг төлөвшүүлÑÑ…, улмаар нÑгдлийг бий болгон, идÑвхижүүлÑÑ… замаар гүйцÑтгÑлийг хангах Ñвцдаа үлгÑÑ€ дуурайл болох тухай Ñанааг ÑÐ°Ñ strategic communication ба өдөөх үйл Ñвц гÑж нÑрлÑнÑ.
Харилцааны ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ Ð·Ð°Ð³Ð²Ð°Ñ€Ð°Ð°Ñ Ñ…Ð°Ñ€Ð°Ñ…Ð°Ð´ нийт мÑдÑÑллийн дийлÑнхийг нүдÑÑÑ€ÑÑ Ð°Ð²Ð´Ð°Ð³ байна.Чих худалч, нүд үнÑнч гÑÑÑн үг ч бий.Манлайлагч нь бие, ÑÑтгÑл, үйл хөдөлгөөн гÑÑд бүх зүйлÑÑÑ€ÑÑ Ð¼ÑдÑÑ Ð´Ð°Ð¼Ð¶ÑƒÑƒÐ»Ð°Ð³Ñ‡ гÑдгÑÑ Ð¾Ð½Ñ†Ð³Ð¾Ð¹Ð»Ð¾Ð½ Ñанах Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй.ÐÑг удаагийн уулзалт, хурал дÑÑÑ€ онцгой Ñайхан Ñрин бүх зүйлийг шийдÑхгүй бөгөөд өдөр тутам үйл хөдөлгөөн бүрÑÑÑ€ÑÑ Ð±Ð°Ð¹Ð³ÑƒÑƒÐ»Ð»Ð°Ð³Ñ‹Ð½ зорилго, үнÑÑ‚ зүйл хичнÑÑн чухал болохыг ойлгуулах Ñ‘Ñтой юм.
Судалгаа ажиглалтын Ñвцад ÑÑтгÑл ханамжгүй ажилтантай ч ÑÑтгÑл хангалуун үйлчлүүлÑгч, Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчтÑй байгууллагатай Ñ…ÑзÑÑ Ñ‡ таарч байÑангүй. Учир нь ажилтан Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó© ÑÑтгÑл ханамжтай байж л удирдлагын мөн Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчдийн Ñ…Ò¯ÑÑмжилж байгаа Ñоёлын түвшин үйлчилгÑÑг үзүүлнÑ. Манлайлагч харилцагчтай “Ñаад бÑрхшÑÑл учруулагч, үргÑлж гомдоллогч муу хүн†мÑÑ‚ харилцал ажилтнуудын идÑвхи Ñанаачлагын түвшин Ñ‚ÑгтÑй Ñ‚ÑнцÑж, үйлчилгÑÑний чанар хамгийн муу байх нь гарцаагүй. Харилцагчийн үг бүрийг гүйцÑд ÑонÑон, гомдол Ñанал бүрийн төлөө идÑвхийлÑн гүйх манлайлагч ÑÐ°Ñ Ð±Ò¯Ñ‚ÑÑлч, идÑвхитÑй, өндөр чанартай үйлчилгÑÑ Ò¯Ð·Ò¯Ò¯Ð»Ñгч ажилтнуудыг төрүүлдÑг.
Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай! |